من پیش از شیراز

 سلام سلام.

 

دارم بعد از ظهر یک روز اردیبهشتی رو کنار جوجه میگذرونم.

 هوا به شدت دلپذیره ابری خنک و از نسیمی که از پنجره ها میاد و روی پوستم میشینه نگم براتون... از گلدونای شاداب پشت پنجره که لبخند به لبم مینشونن نگم براتون...

از شالیزار ها که دونه دونه دارن نشا میشن و تو همشون صدای تراکتور میاد و خانمای شمالی با تیپای با مزشون تا زانو توش فرو رفتن و دونه دونه بذر میذارن نگم براتون...

تو فاصله این دو پست اخیر یکبار بدجوری بدجوری به لحاظ روحی زمین خوردم

و یکی دو روزی اون حس پوچی،رخوت و کسالت رو باز با همه وجود چشیدم....

و دوباره بلند شدم... 

در حال حاضر حالم خوبه و کلی ذوق از کلی موضوعات مختلف توی دلم وول میخوره.

یکیش نزدیک شدن به رو به راه شدن کار همسر جریان از این قراره که چند هفته پیش نامه مصاحبه همسر اومده بود اما گویا تاریخ روی نامه اشتباه خورده بود.

و این اشتباه شدن هر چند به خودی خود ضد حال محسوب میشه اما دلمون روشنه که به زودی دوباره نامه اصلاح شده به دست همسر میرسه.

یکیش اوضاع گل و گلدون های خونه است. هزار ماشالله یکی از یکی دلبر تر زیباتر و شاداب تر هستند و من هر بار که نگاهشون می کنم کیلو کیلو قند و شکر توی دلم آب میشه.خصوصا که دیروز دیدم بنفشه افریقایی که نشا کرده بودم داره جوونه میزنه...

یکیش  اینه که استاد قنادی که قرار بود توی رشت برم  کلاسش برای خرداد کلاس آموزشی گذاشته و من هم ثبت نام کردم.

و هیجان انگیز ترین خبر ها اینه که من الان یک عدد مامان مینا هستم که چمدون یه سفر هیجان انگیز رو بسته و امشب راه میفته میره که به یه آرزوی شیرینش برسه😊

و این اولین سفر تفریحی مستقل منه و جور شدنش بهم کلی حس استقلال شجاعت و قدرت داده من بارها و بارها از شمال به ساوه بعد از ساوه به شمال تنها سفر کرده بودم اما اونا فرق داشتن...

انگار اونها رو باید میرفتم و جای حرفی توشون نبود... 

جالب ترین قسمت اینه که مدتها به این سفر فکر کردم و بارها ترسیدم...

ترس از عکس العمل خانواده ام.. که بگن علی بی غمم... خودسرم...پادرازم...ددری ام...

ترس از شوهرم که بگه اجازه نمیدم... که بگه خودسر شدم... که جنگ راه بندازه...

اینا همون چیزهایی هستن که نسیم درموردشون بهم میگه توهم زدن! یعنی من پیشاپیش برای خودم میبرم و میدوزم و از جانب دیگران درمورد خودم فکر میکنم... 

درمورد سیاوش هم دارم یاد میگیرم چه جوری بدون بی احترامی و زیر سوال بردنش به عنوان مرد خانواده جریان اجازه گرفتن رو هم به اطلاع دادن تغییر بدم.

مثلا وقتی سنتور خریدم ازش نپرسیدم  بخرم یا نه گفتم دارم میخرم نظر تو چیه در مورد اینکه سنتور باشه یا سه تار یا تار؟؟؟

در مورد سفر هم فقط گفتم دارم میرم شیراز ب به نظر تو با اتوبوس برم یا با قطار؟؟

پیام داد واقعا نمیدونم چی بگم بهت...

من هم گفتم بگو بهت  اولین سفر شیرازت خوش بگذره عزیزم..

اونم واقعا گفت خوش بگذره و جزییات سفر رو باهام چک کرد... و همین!! 

چقدر گاهی بیخودی ازش ترسیدم... هم سر اینستای قایمکیم... هم سر این سفر هم سر خیلی چیزا....

حالا قسمت لطیف ماجرا چیه؟؟ اینکه تو شیراز صاف میرم تو جگر نسیم... 

وای یعنی قلبم داره از ذوق میترکه....  صد بار با خودم فکر کردم چجوریه اولین لحظه دیدارمون...؟ میگم خوب وایمیسیم دست میدیم اون خوش آمد میگه من لپام گل میندازه... بعد میگم اینجوری خیلی خشکه حتما دو بار صورت همو بوس میکنیم.... ولی میدونم آخرشم من محکم میگیرم تو بغلم میچلونمش حتما... 😊😊

اوووف خلاصه دارم میرم تو دل لذت زندگی... آزادی و دیدار و سفر و...  همه ی چیزای خوب یه جا....

قبلشم تهران قبل پروازم چند ساعتی یه دوست دیگه رو خواهم دید...

 

اوووم همینا دیگه... خبر خاص دیگه ای ازم نیست... روزه نمیگیرم... ناخنام بعد اون کاور کردنا آسیب دیدن... شماره دوزی میکنم اما سفارشام تموم شه به احتمال خیلی زیاد دیگه سفارش قبول نمیکنم... چون کار سختیه و منبع درامد هم محسوب نمیشه.. مثلا دو سه ماهی صد تومن به درد من نمیخوره..

دیگه شدیدا به باغبونی علاقمند شدم و مدام میرم گلخونه گل میخرم و خودم با عشق گلدوناشونو عوض میکنم... 

باشگاه رو هم باز کنار گذاشتم... کتاب هم هیچی نخوندم تو این دو ماه... 

و اینکه منتظرم ببینم این سفر برام چیا خواهد داشت ... با یه چمدون سبک میرم و امیدم اینه با یه کوله بار تجربه و امید و آرزو و برنامه های تازه برگردم...

 

 

امیدوارم بهت حسابی خوش بگذره :)

مرسی جونم

واااای قلبم،،قلبم،،قلبم 😊😊😊
یکی از دیدن همین مینا که جلومون نشسته،،
و یکی هم سفرت..کنار نسیم بودنت..بعد این همه سال دوستی قشنگو بی نظیرتون 😊😊
و اینم اضافه کنم،،با تماااام وجودم دلم میخواست در حد یک نصف روز،،اردیبهشت شیراز کنار شما 2تا قشنگ دلبر میبودم...حیف که امکانش صفره...
سفرت خوشو محشرو سبزو پربرکت  نازنین💗

وای سایه کاش واقعا بودی... دیشب کلی با نسیم بیدار بودیم جیک جیک کردیم...

عزیزمممم چقد ذوق کردم من برات آخه 
خیلی خوش میگذره بهت حتما 
از طرف منم نسیمو ماچش کن هومانو هم فشارش بده :دی

زنده باشی..

ماچش کردم.مدرکشو اینستا گذاشتم ^_^

خیلی وقته نبودم چقدر خوشحالم که میخوای بری سفر راستش این که اینجوری بیان کنیم خیلی بهتره و چقدر خوب مدیریت کردی که گفتی سفرت بهت خوش بگذره عزیزم  امیدوارم سفر خوبی داشته باشی مسافرت خیلی خوبه خصوصا اگه واسش کلی ذوق داشته باشی و بخواد کلی اتفاق خوب واست بیافته دیدار نسیم هم خیلی لذت بخش خواهد بود مطمئنم ایشالا به زودی کارای همسرت جور بشه :) راستی من اینستای شخصیم رو راه انداختم واست آدرسش رو میزارم توی پیام خصوصی :) سفرت خوش دوست زیبای من :*

اوهوووم.. کجا بودی...

اره گاهی سبک حرفای خودمون رفتار متقابل یارمونو تعیین میکنه... 
مرسی لی لی...

مرسی جونم... 

سلام بلاگرجان .
خوبی عزیزم؟
سفرت بی خطر بانو...
خیلی برای این شیراز رفتن یهوییت خوشحال شدم.
به نظرم برات لازم بود.حسابی خوش بگذرون عزیزم.اونم تو این ماه قشنگ.آخه میگن اردیبهشت ماه شیراز خیلی خوب و دل انگیزه..
منم خیلی وقته این قضیه ی اطلاع دادنو به جای اجازه کردن جا انداختم.البته گاهی با خودم درگیر میشما اما در آخر کار خودمو میکنم و این حس خیلی خوبیه.
خلاصه که خوش بگذره بهت.امیدوارم با کلی تجربه های خوب و حال خوب برگردی گلم.

سلام جانم مرسی.

:))

بهت خوش بگذره عزیزم

ممنوووووووون :)

سلام مامان مینای دوست داشتنی
خوشحالم که حالت روبه راهه 
گلدونای قشنگت که عکسشون هم کلی حس خوب به من منتقل کرد
راستی سفر تنهایی حتما تجربه خاطره انگیز و خوبی واست میشه مخصوصا توو این فصل که شیراز واقعا زیباست و دیدار دوست هم که مزید بر علت
منم عاشق مسافرتم یعنی با فک کردن بهش هم ذوق میکنم 
امیدوارم یه سفر هیجان انگیز و توپ درانتظارت باشه
راستی کی قراره بری؟
منتظر سفرنامه و عکسای خوشگل سفرتون هستم

سلام میس اسنوی دلبر :)


عزیزم تاریخ رفتنم اصلا معلوم نیست... خودم و شوهرم که با هم سعی میکنیم نهایتا به آخر تابستون فکر کنیم اما باز همه چی دست خداست

مرسی جونم

پس بالاخره رفتی شیراز به دیدار نسیم بانو 😍
خوش بگذره عزیزم

اوهوم اوهوم ^_^

مرسی

سلام.میشه ازت یه سوال خصوصی بپرسم.ببخشید اما چون مربوط به خودمم میشهدکنجکاو شدم.تو منبع در امد خاصی داری.اخه من میبینم خیلی از کاراییکه تو میکنی رو اگه بخوام انجام بدم واقعا پول کم میارم.مثلا شیرینی پزی یا کلا همهدچیز.من شوهرم بیست و چهارساعته کار میکنه اما هنوزم‌کم میاریم.هزار ماشاله یا درامد خاصی دارید یا برکت که من بهش اعتقاد ندارم یا هرچی با وجودیکه هزینهدمهاجرت همسرت هم بیش از توانتون بوده اما شکر خدا روبراهی و مسافرتت و‌کلاسهات و ....اینا رو راحت میری

بهار جان شوهرم وقتی رفت برای من یه مقدار پول گذاشت و خوب به برکت اعتقاد پیدا کن چون منم توضیح خاص دیگه ای ندارم... ^_^

تازه مهم ترین توهمت رو یادت رفته بنویسی

توهم اینکه دنیا و همهء آدمها باید طوری رفتار کنن که تو فکر میکنی درسته

اینکه خوانواده ات فکرکنن تو علی بی غمی مطمئنا به خاطر سفر کردنت نخواهد بود اما یه سری رفتارها هست که می تونه نماد این صفت باشه در تو که من بهش میگم سهل انگاری


این توهمات و سهل انگاری ها اگر اصلاح بشن از اون زمین خوردنها دیگه پیش نمیاد


اما اگر اینها رو به عنوان مدل شخصیتت بپذیری و نخوای قدمی در جهت اصلاحشون برداری مجبوری باز هم تجربه زمین خوردن رو با خودت تا همیشه همراه کنی.

اینجا که وروجک ها اجازهء حرف زدن بحث کردن و تحلیل کردن به ما نمیدن لااقل تو کامنت حرف بزنیم.

منم تازه این پست رو دیدم. 



آقا هیچم اینطور نیست .تکذیب میکنم :/


خوب اون سهل انگاری رو... اره درست میگی...

چقدر دیشب خوب بود نسیم.. بالاخره یه شب بدون وروجک ها کنارت جیک جیک کردم...

خیلیم خوب و عالی...
همه چیز ❤

:)

امیدوارم تا اینجای سفر حسابی بهتون خوش گذشته باشه و از این به بعدش َم خوش ـتر بگذره ^_^

ما هم منتظریم که شما با انرژی و یه روحِ شاد و قوی برگردید ... که من حسابی دلم تنگ شده :دی

مرسی عزیز دلم.



:))

منتظرم  من پس از شیراز رو بخونم میناجون

عزیزم  دیر شد یه ذره

۰۲ خرداد ۱۱:۱۷ آیدا سبزاندیش
تو اینستاگرام عکسهای سفرت رو دیدم اتفاقا خوب کاری کردی یه چیز خوبی که بهم یاد دادی و گفتی اینه که نوع پرسشمون رو از حالت اجازه گرفتن تغییر بدیم به حالت گزینشی مثلا به جای اینکه به طرفمون بگیم اجازه میدی فلان جا برم؟! بپرسیم که به نظرت با اتوبوس برم یا ماشین!
جالب بود...

:))

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سلام!
به وب من خوش آمدی.
مشخصات منو میتونی از قسمت *بلاگر شناسی* بخونی.
اگر که خاموش همراه منی خواهشا موقع پستهای رمز دار روشن نشو!
اگر وب داری و کامنت میذاری خواهشا آدرس بذار شاید لازم شد :)

دوست خوبم!
اینجا یه رسانه ی مجازیه اما یادت نره ما آدم های واقعی هستیم..
از شکستن دل همدیگه با حرفای نامناسب پرهیز کنیم.
هدف از ایجاد این وب صرفا ثبت دلنوشته های من و گهگاهی نوازش طبع لطیف شما با شعره.
تمام نیکی ها و بهترین های دنیا از آنِ شما و سرِ راهِ شما باشه.
ان شاء الله.
آرشیو مطالب
شهریور ۱۴۰۱ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۴۰۱ ( ۲ )
فروردين ۱۴۰۱ ( ۳ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۲ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۲ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۲ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۳ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۳ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۴ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۵ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۶ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۳ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۵ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۴ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۴ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۴ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۴ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۴ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۳ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۳ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۸ )
دی ۱۳۹۷ ( ۵ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۶ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۴ )
دی ۱۳۹۶ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۶ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱۳ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۶ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۱۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۱۲ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۱۵ )
موضوعات
روزنوشت (۲۱۶)
شعر نوشت (۵)
پخت و پز نوشت (۴)
عکس (۱۰)
مناسبت نوشت (۵)
زبان در خانه (۱)
پیوندهای روزانه
اجاره مبله در تهران
گرسنه ها بخوانند :)
مامان-بابا ها بخوانند 2 :)
مامان-بابا ها بخوانند 1 :)
همه ی خانم ها بخوانند :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان