14شهریور 99

بچه ها جونا سلام سلام . من اومدم 

 

خوب جونم براتون بگه که مهمون بازی ها تموم شدن و خواهرم اینا دو روز پیش برگشتن ساوه...  دم دمای رفتنشون کوروش مثل مرغ سر کنده شده بود. آخر اومد بهم گفت مینا پاشو بَسایلتو جمع کن بریم سابِه :))

 

من منتظرم کتاب سنتورم تموم شه. اون وقت به احتمال زیاد یه سفر چند روزه برام ساوه. البته تصمیمم قطعی نیست. یه دلمم میگه صبر کنم جوابمون که اومد اون موقع یه باره برم. باز وکیلمون قول خبر قطعی جواب گرفتن یا نگرفتن رو برای چند روز دیگه داده...

وای بچه ها میشه من بیام اینجا جیغغغغغغغ بکشم بگم هووورررررا درست شد؟ بگم داره تموم میشه این دوری؟  بگم تکلیفمون با زندگی روشن شد؟ بگم وصال و صفحه ی جدید زندگیمون تو راهه؟ بگم چقدر خوشحالم؟ بگم میخوام وسیله هامو بفروشم؟ بگم میخوام خرید جدید کنم؟

اصلا قلبم به بلند بلند تاپ تاپ کردن میفته اینا رو مینویسم....   خدایا خدایا این شادی عظیمو به من و سیاوش و کوروش ببخش لطفا 

 

خوب کوروش همچنان مریضه بچه ها و این چند روز خیلی حالش بد بوده طفلکم... تب پیوسته.خس خس سینه.عفونت گلو....

چند شبه مثل دوران نوزادیش شده خوابمون. اگه فردا احساس کنم رو به بهبود نیست دوباره میبرمش دکتر.

 

دیگه بخاطر کوروش دوچرخه سواری هم نرفتیم... 

 

این مدت خودم یه روز حال روحی خیلی خیلی بدی داشتم. خواهر زاده ام خونه ام بود. میخواست برگرده که کوروش دیوانه وار بهش چسبید. یعنی اصلا توانشو نداشتم آرومش کنم راضیش کنم یا بعد رفتن خواهرزاده ام گریه هاشو تحمل کنم. روز یکشنبه بود.مامان ظهرش زنگ زده بود که بچه رو بیار اینجا یه کم بازی کنه.دیگه زنگ زدم مامان و گفتم حالم خوب نیست. کوروش سه ساعت بیاد پیشتون؟ گفت باشه.

 

دیگه وقتی کوروش رفت منم دیوونگی ها و غم هامو هر جور که بلد بودم سعی کردم آروم کنم.دو ساعت و نیم بعدش رفتم داروخانه شبانه روزی و اومدم کیف پولمو درارم که دیدم بابام زنگ میزنه و بالای گوشیمم علامت میس کال هست و سایلنتم بودشکلکــــ هـ ـاے آینـــ ـ ـــــاز

دیگه وقتی جواب دادم فریااااد بود که بابا میزد پای تلفن.اولش گوشی رو که برداشتم گفتم ده دقیقه دیگه میام و بابام شروع کرد فریاد زدن.و حرفایی زد که نه در شان منه نه در شان خودش.صدای گوشیمم بلند بود آدمایی که نباید میشنیدن هم شنیدن...

حالم هزار برابر بدتر از قبل رفتن کوروش بد شد...

سریع رفتم خونه ی بابا.قرار بود شام اونجا باشم.بابا با کوروش اومده بود رو تراس و من فقط سلام دادم. کفشای کوروشو پوشوندم و بابا گفت مگه شام نمیای گفتم نه و بچه به بغل خیلی سریع برگشتم خونه...

خیلی عجیبه من روزی ده بار مامانم اونجوری باهام حرف میزنه. عین ده بار جوابشو میدم.راحت باهاش حرف میزنم اما بابام چپ که نگاهم کنه من چند روز افسرده میشم.دیگه چه برسه به اون داد و بیداد و حرف ها... 

قلبم شکسته بود.عصبانی هم بودم از دستش.یعنی عالم و آدم میدونن من بابایی ام خودش نمیدونه؟ اصلا نمیدونم پدر سالهای بچگی و نوجوونیم کجا جامونده؟

من نصف بدبختی های الانم بخاطر عشقم به بابام و اتفاقاتیه که تو بچگیم افتادن.مثلا بابام یه شب که من هفت ساله بودم ساک سورمه ایشو بسته بود و بعد شام یهو بلند شد گفت من میرم... من اصلا نمیتونم یه بار بهش فکر کنم وبه پهنای صورت اشک نریزم که اون شب چجوری یه بخشی از روحم صدمه دید و سالهای آینده اش هر بار میومد و دوباره قرار بود بره چجوری باز روح من هر بار سخت در هم میشکست.... (بابام برای کار رفت یه شهر دیگه چون حقوق بازنشستگیش کفاف زندگی پرجمعیت ما رو نمیداد)

یه ساعتی از خونه بودنم گذشته بود که مامان زنگ زده بود. با بابام دعوا کرده بود حسابی.به محض اینکه بابام اونجوری بهم زنگ زده بود مامان باهاش دعوا کرده بود.(اشکمو پاک میکنم و میگم چقدر منو میشناسه ) بعدم گفت تو ناراحت نشو. بهش گفتم مامان من نمیتونم با بابا حرف بزنم اما لطفا از جانب من بهش بگو از این رفتاراش خسته شدم.هر بار با من میاد بیرون من استرس دارم .چون چندین و چند بار تو بانک و اداره جات بیخودی سرم داد زده و حال منو بد کرده و منو خجالت زده میکنه جلو مردم.و اینکه کوروش همش هفته ای یه بار سه ساعت میاد خونتون که من کلاس سنتور برم .من همش یه روز اضافه آوردمش اونجا چون حالم بد بود باید بابا حال منو بدتر کنه؟

مامان هی بهم میگفت تو بخاطر سنش ببخشش دخترم. تو غصه بخوری من میمیرم از غمت. (عجیبه من هی تو خانواده ام از این به اون پناه بردم تو سالهای سال .هی یکی بهم صدمه زده پناه بردم به یکی دیگه.بعد همون آدم دهنمو سرویس کرده و من سرمو گذاشتم رو دامن یکی دیگه و این شده چرخه ی زندگی من )

 

دیگه مامان گفت اگه راضی نیستی من دق کنم از غمت فردا نهار بیا خونمون... که منم کوتاه اومدم.گفتم باشه. فرداشم سعی کردم زود رفتارمو معمولی کنم. قیافه نگیرم.

سیاوش اوایل داماد خانوادمون شده بود بابام هنوز صدام میزد *مینایی* بعد سیاوش حسادتش میشد. میگفت میشه بهش بگی فقط من بهت میگم مینایی؟ 

بعد ماجرای اون روزو که بهش میگفتم داشت آرومم میکرد میگفت مینا با تمام اینها اینکه بابات تو رو یه جور متفاوت از بچه های دیگه اش دوست داشته همیشه و این کاملا تو رفتارش محسوس بوده همیشه و تو غصه نخور و فلان...

 

با سیاوش خیلی خیلی بهترم.حس و حالم بهش بهتره. نمیدونم حس میکنم سیاوش یه جورایی اون فاصله گرفتنای منو حس کرده بود و شاید با خودش قرار گذاشت درستش کنه.حس و حال آدما معلوم میشه به هر حال. سیاوش هم چند روزیه دیگه از اون آدمی که اخمو و افسرده از تو رخت خوابش هر بار باهام حرف میزد شده یه مردی که زنگ میزنه و برام حرفای خوب میزنه. میبوسدم از راه دور . آشپزی میکنه و باز از آیندمون حرف میزنه.تو پست قبلی هم سایه کامنت گذاشته بود ترمیم یه رابطه به اشتیاقت مربوطه.به محض اینکه خوندمش با خودم گفتم معلومه که من مشتاقم. من به سیاوش و ارتباط باهاش و زندگی باهاش مشتاقم و هنوز امید تو من نمرده. نمیدونم چجوری ولی دلم میخواد از زیر سایه ی اون ترس زندگی دوباره با سیاوش بیرون بیام.دلم میخواد رو همه ی اتفاقات بدی که ممکنه بینمون بیفته و همه ی اختلافای محتملمون خط بکشم...سیاوش هنوز منو سر شوق میاره. انگیزه داشتنش به من انگیزه میده.غمش قلب منو به درد میاره.یه بار یکی به خواهرم میگفت سیاوش مینا رو جا میذاره پشت سرش.اون دیگه رفت... خواهرم بهش گفته بود تو که نمیدونی مینا و سیاوش عاشق و معشوقه ان. اینجوری که تو فکر میکنی نمیشه... هنوز این یه جمله کلی منو مغرور میکنه.کلی منو خوشحال میکنه.کلی دلمو گرم میکنه...

چهارشنبه دوستم و دخترش اینجا بودن.چقدر دلم دوست و رفیق بازی میخواست.یه قسمت جیگرم خنگ شد و اما خوب باز کلی دلم میخواد...

دیروز روز رسیدگی به گل ها بود.هزار ماشالا انقدر گلهام زیاد شدن دیگه برای رسیدگی بهشون کلی باید وقت بذارم.دیروز دونه به دونه گلدون ها رو بردم دم ظرفشویی.نازشون میکردم و میبوسیدمشون و برگای زرد و گلای خشک و شاخه های ضعیفشونو هرس میکردم.شکل بدشونو اصلاح میکردم . قلمه ی جدید میگرفتم.پاشون خاک تازه ریختم .گلهای داخل خونه که تمو شدن گلهای تو راه پله رو هم به همین ترتیب دلبر کردمشون و بعد کل سه طبقه رو با جارو دستی تمیز کردم تا رسیدم به در ورودی خونه. خیلی وقت بود هیچکس اونجا رو تمیز نمیکرد.دیگه حسابی خسته و کوفته شده بودم.ولی چشمم هر جا میچرخید از کارم احساس رضایت میکردم. دیگه در حالیکه گلهای بالکن موندن به حال خودشون تا یه روز نوبت اونام بشه ؛ یه گلدون دانه ی چیا کاشتم و دوش گرفتم و مرتب شدم.بعدم برای شام رفتیم خونه ی آبجی صاحبخونه.بعد مدتها الویه خوردیم و برگشتیم...

 

امروز دارم قطعه ی *رسوای زمانه منم * رو با سنتور تمرین میکنم. برای نهار امروز به قول سیاوش مرغ منفجر شده پخته بودم.و کل پروسه ی آشپزی و نهار خوردن و شستن یه عالم ظرف داشتیم با سیاوش تصویری حرف میزدیم.دیگه ظرفا که تموم شد من برنامه داشتم کوروشو بخوابونم ولی دیدم خودش رفته خوابیده. منم فورا لپ تاپو راه انداختم و اومدم اینجا :)  برای باقی روزمم حسابی برنامه دارم.حسابی که میگم منظورم اینه میدونم میخوام چه کارا کنم نه که یه عالمه کار داشته باشم...

الان فعلا اینجا رو ببندم و کتابمو باز کنم و ادامه بدم به خوندنش.  صد سال تنهایی رو میخونم 

 

خدا رو شکر وبلاگمو دارم heart

به خدا میسپارمتون....

آخیش چه خوبه که خوبی

الهی پست بعدی برنامه ریزی رفتنت واز کارهای پایانی تو ایران بگی. بگی داری بسایلتو جمع میکنی واسه خداحافظی میری سابه

مرسی جانم...


الهی آمین :)

۱۴ شهریور ۲۰:۲۱ سایه نوری

به به به این پست دلم خوش و لبم خندون شد.. 

آره که میشه؛ آره که میای از رفتنت میگی و جیغات از شمال میرسه به گوش شهرهای ما 😊😊

آره مینا اون اشتیاقه عجیبه؛ معیار گول نزدن خودمونه.. و فقط خودمون میدونیمش؛ راستی منم از این دورها میبینمش تو رابطه تون حتی 😊😊

میناا مگه چیزایی که شمردی: ترس و محتمل بودن هر چیز و تردید و علامت سوال و .... تو همه ی زندگی و همه ی روابط نیست؟ به نظر من که هست، اما خب فعلا که همینه، بقیه ش رو هم بعد که شد یه فکری میکنیم دیگه 😅😅

میدونی اون پاراگراف رسیدگیت به گلهات و عشقبازیت باهاشون سر کیفم آورد، دلم رو پر از شوق کردد 🥰

شب خوشحاالییی داشته باشی جانم... این صد سال تنهایی صد ساله تو لیست کتابهای منه؛ حتی یه بار یه کوچولوشو خوندم و ول کردم.. ازش بگو واسم 😊

خدا رو شکر خوب :)


وای وای قلبم... خدا کنه خدا کنه :)

چقدر خوب وای بازم قلبم 😍😍
اوووم اینم سوال خوبیه. ولی خوب من فکر میکنم ترس از جنسی که من دارم ، تو روابطِ خوب نیست... ولی خوب مائده هم بهم میگه فعلا فکرشونو نکن. هر وقت اتفاقی افتاد همون موقع حلش میکنی.یا اینکه باهاش مواجه میشی. من چموشم چموش. حتی از ترسمم میترسم!

آخه خیلی کیف میده سایه. من یه باکس ریحون هم کاشتم .بعد اون پروسه ی آروم سر از خاک بیرون آوردنشون بعد یهو یه عالمه ریحون تازه و خوشبو شدنشون منو دیوونه میکرد اما همش یادم میرفت بنویسمشون. میخوام دوباره بکارم حالا.

صد سال تنهایی... باید کتابی باشه که پیوسته بخونی. نه یه روز جا بمونی ازش. و اینکه آروم آروم بخونی و عجله ای براش نکنی. انقدر اسامی مشابه داره مغز آدم جیز پیچ میشه گاهی 😁😁😂😂 ولی من دارم ازش لذت میبرم. 

مینا

هم نامم

از ته دلم از خدا می خوام تو و سیاوش و کوروش به زودی زود در کنار هم بمونید برای همیشه

درسته خاموشم شاید دو سه بار روشن شدم اما باید بگم از وقتی که همسرت رفته و تو و کوروش اینجا منتظرید وقتی میام وبلاگت یه غمی حس می کنم برای همین همیشه از ته دلم دعا می کنم برات

برات شادی همیشگی و پایدار از خدا می خام

 

عزیزم چقدر مهربونیتو حس کردم تو این کامنت.ممنونم ازت.

الهی یه روز بیام انقدر چیزای جینگول بنویسم هر کی میاد میخونه با نیش باز بره از وبلاگم ... 

عه چه باحال!

همین امروز خانواده رو نروم رفته بودن که داشتم بلند بلند واسه خودم رسوای زمانه منم رو میخوندم :)))))

واقعا چقدر باحال :)

یه چیزی هم بگما. این خاصیت پدر مادراس. شاید همه قربون صدقه هم میرن اما واقعا بیشترش الکیه. نمیشه که آدما با هم زندگی کنن و اصطکاکی بینشون نباشه. خودمم بدتر از همه... روزی هزار بار از این اتفاقا میفته برام، اما شماهایی که مستقل شدین شاید هضمش مشکلتره براتون. نمیدونم، شایدم اشتباه میکنم

میدونی آسمان،اصطکاک داریم تا اصطکاک... کرامت هیچ انسانی نباید از بین بره. 

چرا نشه آخه؟

میشه :) خیلی زود نتیجه این همه صبر میبینی و کنار یارت قرار میگیری 💚 :*

الهی آمین

من همه جا پیگیرتم تلگرام اینستاگرام وبلاگ 😁چون دوست دارم و اینکه بدونم چکار میکنی چه حالی داری برام مهمه 

یادمه اون قبلترها باردار بودی میگفتی کاش بلد بود رنگ بزنی در دستشویی رو رنگ میزدی من گفتم من بلدم ولی حیف که دوریم وگرنه بی منت برات انجام میدادم تازه من تصور این بود کرج بود نه ساوه 

خلاصه 

مینایی امیدوارم بزودی بنویسی که کاراتون درست شد و چمدونه که باید ببندی

عزیزم 😚😚😚


آره یادته؟ آخرم سیاوش نذاشت رنگ کنم 😐
مهربونی. ممنون واقعا

مینا منم تو این ی دوره ی بد از زندگی زناشوییم هستم کسى که با عشق انتخابش کردم احساس میکنم خوب نشناختمش 

طرز فکرش با من متفاوته کاش منم ی مشاوره میرفتم شماره تلفن مشاورتو میدی عزیزم؟

الهی که هرچی زودتر به وصال برسین دوباره من تازه بیشتر از شما دلم واسه همسرت میسوزه که دور از شما و مخصوصا حوجه هست🙈و بزرگ شدنش رو تو این مدت به درستی لمس نکرد و احتمالا حسرتش رو خواهد داشت

عزیزم ما به ندرت میتونیم یه آدم دیگع رو خووووب بشناسیم. آدمیزاد برای شناخت خودش کلی باید تلاش کنه. چه برسه به آدم دیگه...


09383553636 (واتس اپ)

منم دلم برای خودم نمیسوزه و برای سیاوش میسوزه. میدونم شرایط ما قابل مقایسه نیست.
😔

سلام مینا جون 

کوروش خوبه ؟ لیموترش بریز تو سوپ براش خیلی خوبه 

منم از این دعواها با پدرم دارم طوری که دوس دار سرمو بزنم تو دیوار وقتی باهاش بحثم میشه دلم چند ساعت تنهایی میخواد اما مگه بابا  میگه آی دخترم مریضم میزارهمریضمص بهم بده ببین شبکه سه فوتبال نداره وبا این حرفا سعی میکنه دلمو به دست بیاره :-)  

 

سلام عزیزم مهتا...

خدا رو شکر خیلی بهتره
ای خدا از دست این والدین :)


۱۶ شهریور ۱۹:۵۲ فاطمه ۲۳

عزیزممم توصیفت از عشق به سیاوش منو سر شوق میاره خیلی دوست دارم ،، مثله هوای دل انگیز بهار میمونه

عمیقا از ته قلبم ارزو میکنم برامون خبرهای خوب بیاری و خیلی زود از لحظه ای که سیاوشو تو فرودگاه در اغوش میکشی بنویسی ،

تو قویترینی مینا 

چه خووووب :)


من اجازه دارم نشان دل انگیز ترن کامنتو به مال شما بدم؟؟؟

سلام مینا جان

چه خوب که وکیلتون امیدوارتون کرده

فکر کنم این کرونای لعنتی هم در عقب افتادن کار شما بی تاثیر نبوده

 

جالبه که کورش بهت میگه مینا و نمیگه مامان

با مزه است

 

والا بعضی آدما عصبی هستن و یه وقتایی کنترل حرفاشون دست خودشون نیست

زیاد جدی نگیر اون حرفا رو

سطحی و از سر معده بوده

 

سعی کن نذاری هیچ چیز حالت رو خراب کنه

 

البته این جمله آخرو نمی دونم چرا خیلی وقتها خودم از اجراش ناتوان میشم

 

ولی میخوام از این به بعد کمی بیشتر سعی کنم

سلام سارینا جانم.

دقیقا درسته و تاثیر داشته

اره کوروش از یک سال و نیمه گی اش با مینا جان شروع کرد ،مامان گفتنو کنار گذاشت. الان دیگه مینای خشک و خالی میگه 😁

جدی نمیگیرم ولی از بابام دلم میشکنه... خیلی سختمه سارینا

موفق باشی دوستم

خب من اول حالِ کورشُ بپرسم که نگرانش شدم :(

البته امیدوارم تا امروز که من دارم کامنت میذارم دیگ خوبِ خوب شده باشه پسرکمون :*

 

دوم َم آرزو کنم برای وصالِ دوباره ـتون و درست شدنِ کاراتون...

واقعاً دلِ من یکی َم بال بال میزنه برا اون لحظه ای که با این خبرای خوب پست بذاری و همه دور هم شاد شـــیم ^_^

خدارُشکر که با همسر حالت بهتره و برای عشقتون دوطرفه تلاش میکنید

 

خیلی وقتا که اینجا یا اینستا میخونمت؛ قلقلک میشم که برم یه عالم گل و گیاه بخرم برا خونه ـمون؛ بسکه حس خوب منتقل میکنی با عکسا و تعریفات ازشون ^___^

عزیزم مرسی از محبتت. کوروش تا جمعه باید دارو بخوره. حال عمومیش خوبه اما عفونت گلوش هنوز معلومه


مرسی از دعات مهلا. الهی آمین.


قلقلک نداره که. یه عالمه نخر. یکی دو تا بگیر لذتشو بچش اگه دوست داشتی دوباره بگیر.و از تحربه ی من استفاده کن. اولش نرو سراغ انواع کاکتوس. چون برخلاف ظاهر سفت و سختشون گلای حساسی هستن. 
یه گلدون برگ انجیری بخر. گل قاشقی بخر برای محیط خونه و تصفیه کردن هواش خیلی مفیده سانسوریا هم همینطور .  اسپاتی بخر..پتوس بخر.اگه نور خوب داری بنفشه آفریقایی هم خوب و عشقه ... 

عزیزم ^_^ مرسی واسه توضیحِ قشنگ و معرفیای با حوصله ـت :***

پتوس همون گلیه که توی خونه یِ همه پیدا میشه؟

اتفاقاً اونُ داریمش و بیچاره ماه ـهاس توی آبه و اعتراضی نمیکنه ... هیشکی پا نمیشه بکاره توی گلدون گلِ معصومُ !!

میگم هیشکی، چون من نمیدونم چرا انقد بی توجهم نسبتِ به گلا! مثن یار خیلی بیشتر می رسه و آب و دون میده بهشون تا من :دی

البته یار کلاً با گل و گلدونایِ بزرگ کیف میکنه! میره از همون اول یه گلدونِ هرکول می ـخره!

مثلاً الان یه کاجِ نسبتاً بزرگ و یه بنجامینِ همقدِ همون خریده، خودش َم مسئولِ رسیدگی بهشونه؛ من زیاد کاری باشون ندارم!

بیچاره بنجامینه هم هی برگاش میریزه و می ترسوندمون که نکنه میخواد خشک شه!؟

حالا منم واسه همین که میترسم تنبل باشم و از پسِ نگهداریِ گلا برنیام، زیاد سمتِ خریدشون نمیرم! وگرنه کیه که بره لابلای این گل و گیاها و دلش نخواد از هرکدوم یکی یه دونه ورنداره بیاره خونه ـش؟!

خواهش میکنم مهلا جان.

آره همونه.
نگران بیچاره نباش لزومی نداره پتوس حتما کاشته بشه.تو آبم بهش خوش میگذره.و میشه کلا تو آب نگهش داشت. 
خوب برای گل بزرگ دیفن باخیا و بابا آدم مورد علاقه های منن.و برگ انجیری هم میتونه بزرگ و خفن بشه.

بخاطر همین میگم گلای بی دردسر بخر. 

بنجامین گل مورد علاقه ی سیاوش بود... و گل حساسیه. خیلی حساس . نگهداریش سخته. یعنی یه وقت یه جا عشقش میکشه رشد میکنه یه جا از بیخ خشک میشه خخخ  و برگ ریزون توش طبیعیه. امیدوارم دوباره جوونه ی برگهای جدیدشو نشونتون بده


خیلی گل عجیبیه پس این بنجامین

از یه طرف برگاش داره میریزه و قشنگ شاخه‌هاش خشک میشه، اما از یه طرف دیگه نوک همون شاخه جوونه می‌زنه 🤔

:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سلام!
به وب من خوش آمدی.
مشخصات منو میتونی از قسمت *بلاگر شناسی* بخونی.
اگر که خاموش همراه منی خواهشا موقع پستهای رمز دار روشن نشو!
اگر وب داری و کامنت میذاری خواهشا آدرس بذار شاید لازم شد :)

دوست خوبم!
اینجا یه رسانه ی مجازیه اما یادت نره ما آدم های واقعی هستیم..
از شکستن دل همدیگه با حرفای نامناسب پرهیز کنیم.
هدف از ایجاد این وب صرفا ثبت دلنوشته های من و گهگاهی نوازش طبع لطیف شما با شعره.
تمام نیکی ها و بهترین های دنیا از آنِ شما و سرِ راهِ شما باشه.
ان شاء الله.
آرشیو مطالب
شهریور ۱۴۰۱ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۴۰۱ ( ۲ )
فروردين ۱۴۰۱ ( ۳ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۲ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۲ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۲ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۳ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۳ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۴ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۵ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۶ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۳ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۵ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۴ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۴ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۴ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۴ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۴ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۳ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۳ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۸ )
دی ۱۳۹۷ ( ۵ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۶ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۴ )
دی ۱۳۹۶ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۶ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱۳ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۶ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۱۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۱۲ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۱۵ )
موضوعات
روزنوشت (۲۱۶)
شعر نوشت (۵)
پخت و پز نوشت (۴)
عکس (۱۰)
مناسبت نوشت (۵)
زبان در خانه (۱)
پیوندهای روزانه
اجاره مبله در تهران
گرسنه ها بخوانند :)
مامان-بابا ها بخوانند 2 :)
مامان-بابا ها بخوانند 1 :)
همه ی خانم ها بخوانند :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان