شکلات مغزدار :)

خوب سلام قندِ عسل ها :)

من با دستور شکلات اومدم :)

خیلی هم مختصر و مفیده..

بدویید ادامه :)


مواد لازم :


کره : 100 گرم

پودر شکر : نصف لیوان

پتی بور حسابی خرد شده : نصف لیوان

مغز : نصف لیوان (مغز گردو.. فندق اینا)

زرده ی تخم مرغ: یک عدد

کاکائو : دو قاشق غذا خوری


تهیه :


اول بشینید مغز ها رو نسبتا خرد کنید که درسته نریزید.

بعد بیسکوییت ها رو خرد کنید.

بعدم زرده رو از سفیده جدا کنید.

خلاصه همه چیز رو از اول آماده کنید :)

زرده ی تخم مرغ رو تو یه کاسه با شکر مخلوط کنید.با قاشقی چیزی.یعنی همزن برقی نمیخواد.حتما میبینید که اونقدرها هم مخلوط نمیشه و شکر گلوله گلوله میشه.مهم نیست !

اگه شیرجوش تو خونه دارید دیگه نیاز به قابلمه یا ماهیتابه ندارید.به هر حال هر ظرفی برمیدارید نُقلی باشه.

کره رو روی اجاق آب کنید.

کاکائو رو اضافه کنید و هم بزنید تا یه دست بشه.

حالا شکر و زرده رو که به اینا اضافه کنید و
حسابی هم بزنید تا شکر کاملا توش حل و ناپدید شه.البته وقتی شکر پودریه خیلی زود حل میشه.

وقتی مخلوط یه دست شد دیگه اجاق رو خاموش کنید و بیسکوئیت و مغز رو اضافه کنید و باز تا جایی هم بزنید که دیگه

بیسکوئیت ها حسابی آغشته بشن..

یه ذره که دمای مخلوط مناسب شد, این مواد رو باید بریزید تو نایلون فریزر.مثلا تا چهار پنج سانت از کف نایلون بالا بیاد بعد لوله اش کنید.دقیقا مثل وقتی گوشت چرخ کرده رو بسته بندی میکنید فقط حجم شکلات کمتره و اونقدر  پهن نمیشه.

اینجوری دو تا بسته شکلات خواهید داشت که میذارید توی فریزر.

دو ساعت بعد درش بیارید.از پلاستیک ها خارجشون کنید.رو سینی بذارید و برش بزنید.

میتونید روشونو با پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین کنید.من که نکردم ^_^


+ این اصل دستور بود که براتون نوشتم اما من خودم دو تا زرده تخم مرغ زدم.

+ قبلا هم گفتم اما باز میگم در مورد کاکائو اگه کاکائوی تلخی که رنگش به سیاه نزدیکه میخرید اگه طبق دستور بریزید چیزی که تحویل میگیرید زهر ماره :/  اما اگه از این کاکائو های بسته بندی دارید (فرمند اینا) که رنگش قهوه ای روشنه طبق دستور بریزید :)

شیرین کام باشید :*


۵ لایک
به نظر خوشمزه میاد، دستم درد نکنه

اوهوم خوبه خصوصا اگه شکلات دوست باشی :)
نوش جونت :*

سلام عزیزدلم

به به... شکلات های به این خوشگلی حتما خوشمزه هم هستن
نوش جونت خانومی
دستت درد نکنه که دستورش رو نوشتی. تو اولین فرصت درست میکنم ولی فکر نمیکنم بخوبی شکلات های تو بشه 

سلام باران خوبم :)

اوهوم خوب بودن :)
قربونت..
این چه حرفیه شایدم خیلی بهتر بشه :))

به به به خوشمزه جات :)

به به شکمو جان :))

اسم پستو ک دیدم بدو بدو اومدم 
این شکلات عالیه چنبار درستش کردم 
دلم خواست ازینا منم برم درست کنم :)

ای جوون :)
بدو برو :)

۰۳ ارديبهشت ۱۳:۵۳ بابا لنگ دراز
:|

:/

مرسی بلاگر جون..ایشالا سرفرصت درست میکنم :)

وای من همین الان وب تو بودم^_^
جیگرتو بخورم درست کن :)

سلاااام عسل...
به به خانوم شیرینی پز 😍
خوشمزه به نظر میاد 😋
میگم 2 قاشق کاکائو همچین رنگی داده؟!
از این تخته ایا خوبه؟ 
پتی بورت از این کاکائویا بود؟ 

سلام نسترن بانو :)
^_^
اوهوم :)
بله دو قاشق کاکائو ^_^
کاکائو مگه تخته ای میشه؟؟ اون شکلات تخته ایه منظور من پودر کاکائو هست دخملم :)
نه پتی بورم ساده بود :)

به به چقد خوشمزه س قیافش 
میسی بابت دستور:-*

خواهش میشه عسل بانو .. 

۰۳ ارديبهشت ۱۵:۰۸ زینـب خــآنم
من از اینا ُ تو این مایه هـآ زیاد درست کردم ، بشـرط اینک کسی با طعم پتی بور ُ کلا بیسکوئیت در دسر ُ شکلات مشکلی نــدآشـتهـ باشهـ   ; )
عاقا این همه کــرهـ ، چـربی  : |
همه چیزای خوشمــزه چـآق کننده ان  : /

من خودم معمولا بیسکوییت تو اخوراکیا دوس ندارم اما خوبی این به اینه که بیسکوییتش اصن مشخص نیس.

:/

عههه این همونیه ک من بارها درست کردم

دقیقا با همین دستور...

 دوستان درست کنید عاااااااااالیههههه

حتی میشه ی کم قهوه یا نسکافه اضافه کرد اگر عطر و طعم قهوه رو دوس دارن...

مرسی خانمی :*

چه باحال :)

قربونت.

۰۳ ارديبهشت ۱۶:۳۱ من یک معشوقه هستم ...
وووووووج
خج کلدم ^_^ 
دلم خواست...حتما درست میکنم
راستی با این شکلات صبحانه ها هم میشه درست کرد عایا؟

:))

عزیز من شکلات صبحانه به جای چی بریزی مثلا؟؟
کاکایو که گفتم منظورم پودر بوده هاااا

دلم خواست !

همین..

قربون دلت برم خوووو..

دست به کار شوووو

همون شکلات تخته ای...من فکر کردم منظورت اینه نوشتی کاکائو...2 قاشق پودر اینقدر تیره شده...جالب است 😜

دخترم دو قاشق غذاخوری کمه عایا؟

۰۳ ارديبهشت ۱۸:۳۹ ᓄـــომlἶհεـــلیـפــہ
ای جونم به به  از شکلش ک خوشمزس

اگ بشه منم درس میکنم فدات

فدات شم حتما درست کن..

۰۳ ارديبهشت ۱۹:۰۷ خانوم خونه
معلومه که بسی خوشمزس...
ممنون بابت دستور عزیزدل جانم

خواهش میکنم فدات شم..

آقااا دستت دردنکنه رو سفیدمون کردی♡♥♥

^_^

از نظر من که یه پاکت خالی میکنم کمه فک کنم 😃

:-)

۰۴ ارديبهشت ۰۹:۰۸ ⓜⓘⓝⓐ💋 ..
خوشمان آمد...
از ظرفش هم مجددا خوشمان امد :-) 
منم مثلش دارم اما از تو طرحش قشنگتره مال من سرمه ای سفیده
بلاگر جان...عزیزِ بابا...کامنت خصوصیا رو ک دریافت میکنی یه بوقی یه سوتی چیزی بزن ادم بفهمه رسیده ب دستت یا نه؟!
منظورم دیروزه 

خخخ کچل خانم دیدی که هر بار اومدم نت هول هولکی اومدم و رفتم خو مگه سوار درشکه کردی کامنتو که نرسه.. رسیده دیگه ^_^
باز مرسی..

۰۴ ارديبهشت ۱۲:۵۱ ⓜⓘⓝⓐ💋 ..
خو تو هیچی نمیگی ادم شک میکنه خخخخ

دیوونه ای دیگه :)

باید درس کنم ی بار . 
فکر کنم دوران راهنمایی تو حرفه فن بوو؟؟

میکادو رو میگی؟؟

یادمه قیافش شبیه این بود اما دستورشو یادم نمیاد..

وای خدا تو چقدر هنرمندی... ^_^
آقا من خیلی شکلات دوس دارم.خوشمزه میشه با بیسکویت توش؟؟؟با فرمند اینا :-) میخوام درست کنم ازش.

من؟؟؟ نه بابا این چیزا نیست فقط گاهی دوست دارم این آشپزی های خارج از روتین رو..

اگه خیلی دوست داری که حتما خوشت میاد.
آره بیسکوییت ها رو حسابی خرد کن.. من با گوشت کوب کوبیدم:)

۰۷ ارديبهشت ۲۳:۱۹ ام اسی خوشبخت
سلام
ممنون برای این دستور
نکته آخر واقعا مفید بود، ممنون :)

سلام خواهش میکنم. امیدوارم لذت ببرید :)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
سلام!
به وب من خوش آمدی.
مشخصات منو میتونی از قسمت *بلاگر شناسی* بخونی.
اگر که خاموش همراه منی خواهشا موقع پستهای رمز دار روشن نشو!
اگر وب داری و کامنت میذاری خواهشا آدرس بذار شاید لازم شد :)

دوست خوبم!
اینجا یه رسانه ی مجازیه اما یادت نره ما آدم های واقعی هستیم..
از شکستن دل همدیگه با حرفای نامناسب پرهیز کنیم.
هدف از ایجاد این وب صرفا ثبت دلنوشته های من و گهگاهی نوازش طبع لطیف شما با شعره.
تمام نیکی ها و بهترین های دنیا از آنِ شما و سرِ راهِ شما باشه.
ان شاء الله.
آرشیو مطالب
شهریور ۱۴۰۱ ( ۱ )
مرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۱ ( ۱ )
خرداد ۱۴۰۱ ( ۲ )
ارديبهشت ۱۴۰۱ ( ۲ )
فروردين ۱۴۰۱ ( ۳ )
بهمن ۱۴۰۰ ( ۳ )
دی ۱۴۰۰ ( ۲ )
آذر ۱۴۰۰ ( ۲ )
آبان ۱۴۰۰ ( ۲ )
مهر ۱۴۰۰ ( ۲ )
شهریور ۱۴۰۰ ( ۳ )
مرداد ۱۴۰۰ ( ۲ )
تیر ۱۴۰۰ ( ۳ )
خرداد ۱۴۰۰ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۴۰۰ ( ۴ )
فروردين ۱۴۰۰ ( ۲ )
اسفند ۱۳۹۹ ( ۵ )
بهمن ۱۳۹۹ ( ۶ )
دی ۱۳۹۹ ( ۱۱ )
آذر ۱۳۹۹ ( ۸ )
آبان ۱۳۹۹ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۹ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۹ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۹ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۹ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۹ ( ۳ )
ارديبهشت ۱۳۹۹ ( ۵ )
فروردين ۱۳۹۹ ( ۴ )
اسفند ۱۳۹۸ ( ۴ )
بهمن ۱۳۹۸ ( ۴ )
دی ۱۳۹۸ ( ۴ )
آذر ۱۳۹۸ ( ۴ )
آبان ۱۳۹۸ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۸ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۸ ( ۶ )
مرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
تیر ۱۳۹۸ ( ۴ )
خرداد ۱۳۹۸ ( ۴ )
ارديبهشت ۱۳۹۸ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۸ ( ۳ )
اسفند ۱۳۹۷ ( ۳ )
بهمن ۱۳۹۷ ( ۸ )
دی ۱۳۹۷ ( ۵ )
آذر ۱۳۹۷ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۷ ( ۴ )
مهر ۱۳۹۷ ( ۴ )
شهریور ۱۳۹۷ ( ۴ )
مرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
تیر ۱۳۹۷ ( ۵ )
خرداد ۱۳۹۷ ( ۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۷ ( ۹ )
فروردين ۱۳۹۷ ( ۶ )
اسفند ۱۳۹۶ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۶ ( ۴ )
دی ۱۳۹۶ ( ۹ )
آذر ۱۳۹۶ ( ۲ )
شهریور ۱۳۹۶ ( ۲ )
مرداد ۱۳۹۶ ( ۲ )
تیر ۱۳۹۶ ( ۱ )
خرداد ۱۳۹۶ ( ۱ )
ارديبهشت ۱۳۹۶ ( ۲ )
فروردين ۱۳۹۶ ( ۸ )
اسفند ۱۳۹۵ ( ۸ )
بهمن ۱۳۹۵ ( ۸ )
دی ۱۳۹۵ ( ۶ )
آذر ۱۳۹۵ ( ۶ )
آبان ۱۳۹۵ ( ۹ )
مهر ۱۳۹۵ ( ۶ )
شهریور ۱۳۹۵ ( ۱۳ )
مرداد ۱۳۹۵ ( ۶ )
تیر ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
خرداد ۱۳۹۵ ( ۱۸ )
ارديبهشت ۱۳۹۵ ( ۱۶ )
فروردين ۱۳۹۵ ( ۱۲ )
اسفند ۱۳۹۴ ( ۱۵ )
موضوعات
روزنوشت (۲۱۶)
شعر نوشت (۵)
پخت و پز نوشت (۴)
عکس (۱۰)
مناسبت نوشت (۵)
زبان در خانه (۱)
پیوندهای روزانه
اجاره مبله در تهران
گرسنه ها بخوانند :)
مامان-بابا ها بخوانند 2 :)
مامان-بابا ها بخوانند 1 :)
همه ی خانم ها بخوانند :)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان